Hopplektion

Kvällens hopplektion började som vanligt med en BRA uppvärmningsövning. Det älskar jag med Sara lektioner att det är alltid en bra uppvärmningsövning i början. Sedan var det dags för en serie på långsidan med 3 hinder, 4 galopp emellan. Men vi började med att lägga en volt i galopp mellan varje hinder. Det gick jätte bra.
Sedan när vi skulle börja hoppa hindren så började jag backa såklart i min ridning, och då började vägringarna och hans slinger-hoppning komma. Så på slutet fick Sara jaga på mig så att jag skulle rida ordentligt. Åh, vilken frihet och lättnad det kändes efteråt! jag kände mig så glad! Han hoppade så fint och avslappnat. Han rev pga att han var trött, men det gjorde mig inte ett dugg för han hoppade! Och utan minsta instinkt till att tveka, lovely! :)

Nu har jag precis duschat och kom på att jag lär bädda innan jag ska sova, ZzzZzzz.. Så det blir bäddning och sen sova! Skola imorgon! :)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Katrinne

Duktiga du och Nero! <3

2011-09-02 @ 13:00:23
URL: http://ryttare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0